Varkens

Het is alweer bijna een jaar geleden dat we in Italië midden in een bos hebben geparkeerd en ook besloten om er te overnachten. Na enige tijd hoorden we geritsel uit de struiken. Dat het niet om een klein wezen ging, was duidelijk uit het luide kraken van stevige takken. Geschrokken besloot ik toch op onderzoek uit te gaan. Ik had slechts een paar meter nodig om achter het raadsel te komen. Door een struik opzij te rukken, kwam ik oog in oog te staan met een heus varken. Hij was niet de enige. Achter hem zag ik nog een behoorlijk kudde mijn kant opkomen. Biggen, zeugen en voor mijn neus een stevige beer. Het beest leek niet onder de indruk van mijn verschijning. Hij was ook niets kwaad in de zin. Onbeweeglijk bleef hij staan mij te observeren.

Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar mijn biertje, het varken laten voor wat het was. Het dier dacht er net zo over en ging weer door met het eten van alles wat voor zijn snuit kwam. Niet veel later kwam de hele familie door ons tijdelijke kampement wandelen. Sommige liepen tussen de stoel en de tafel door. Na wat geknor en geneuzel zette de familie hun rooftocht door in het bos. Na een tijdje was het weer stil. Ik mijmerde dat dit in Nederland een onmogelijke belevenis zou zijn.

Camper in bos

Plaats een reactie